tisdag 2 juli 2013

Såld på innehåll

Den här fina flaskan hittade jag på systemet härrom veckan. Min kropp liksom paralyserades vid orden och loggan på flaskan. Fint och betydelsefullt överlade jag med mig själv - den här flaskan bär på ett viktigt innehåll! Priset var inte så högt och flaskan signalerar kanske inte kvalitetsvin, men självklart köpte jag den ändå! För orden, för den glada loggan, trots att jag inte trodde på innehållet egentligen, så trodde jag på etiketten! Jag tilltalas av ting som har en mening, en symbolik, ett budskap - dolt eller synligt. Man köper ting som tycks viktigt i sitt liv. Den här flaskan ser jag som en vacker gåva att ge någon i dubbel bemärkelse. Det blev en värdefull gåva till mig själv som jag njutit av och som jag lyckats ge vidare till underbara vänner. Och vinet, ja det var helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar