fredag 7 december 2012

Het melonsallad med mynta och kokos

Det här är nog kanske bland det bästa jag vet just nu! I flera dagar hade jag varit sugen på något lättsamt, smakrikt och jävligt gott. När jag fick smaka på salladen min chef gjort så visste jag att det var den jag väntat på. Den är fruktig, läskande och med rejält sting. Salladen blir starkare när den har stått och dragit sig lite. Skulle man mot förmodan ogilla hetta så går den ju givetvis att göra utan.

Ingredienser:

1/2 vattenmelon, halvstor
1 honungsmelon
1 röd spansk peppar
1/2 dl kokosflingor
1 kruka färsk mynta

Gör så här:

1. Dela melonerna och skär i kuber.

2. Skiva den spanska pepparn, med kärnor och skiljeväggar för mer bett.

3. Blanda med kokosflingor och bladen från en kruka mynta. Är bladen stora så skiva dem lite först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar