tisdag 3 december 2013

Pumpajuice från Hogwarts

När jag i Halloweentider letade igenom diverse pumparecept sprang jag på en sida med recept på mat och dryck de förtär i Harry Potter. Många är gångerna jag slickat mig om munnen när jag levt mig in i måltiderna på Hogwarts. Jag har dock inte tänkt mig dem som verkliga, utan bara fantiserat om hur de skulle kunna tänkas smaka. Bilden har alltid tett sig lockande, värmande, spännande, gott och fantasifullt. Smaksinnet har varit klarvaket när jag följt skolåren på trollkarlsskolan och nu har jag fått ett smakprov på hur åtminstone pumpajuicen (eller pumpasaften som det kanske står i boken) skulle kunna smaka. Gott och spännande blev även mitt omdöme! Perfekt att göra när man ändå har massor med pumpa hemma i samband med Halloween.

 

Ingredienser:

5 dl pumpakött
5 dl äpplejuice
1,5 dl ananasjuice
1 tsk honung
kanel, ingefära och muskotnöt som smaksättning

Gör så här:

Kör pumpaköttet i en råsaftcentrifug. Blanda juicen med övriga juicer och krydda efter smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar