tisdag 4 november 2014

Grön ärtpesto

När jag härrom veckan var i Alnarp på kursträff så fick jag smaka på en ärtpesto som de hade gjort i rehabträdgården tillsammans med sina deltagare. Det var fantastiskt gott! Vi åt det då på fröknäcke. Jag tänkte att en ärtpesto är ju perfekt att göra och ha i kylen som tillbehör eller pålägg. Ärtor är ju inte bara snygga utan även rika på vitaminer och proteiner. Under detoxveckan har jag haft det som pålägg, till fisk, till sallader, till det mesta faktiskt. Jag blandade ingredienerna nedan och smakade av med salt. Men eftersom allt kom från eget huvud så noterade jag inga måttenheter, så det är bara att blanda, smaka av och tillsätta mer av det som behövs tills man är nöjd.


Ingredienser:

gröna ärtor (frysta tinade)
parmesan
vitlök
saltade jordnötter
olivolja
salt
ev. lite dill och/eller persilja

Gör så här:

Mixa allt och smaka av. Justera med mer av det som behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar