torsdag 1 november 2012

Årets Glögg 2012

Idag släpptes årets glögg! Systembolaget rekommenderade att man skulle vara på plats tidigt om man ville vara säker på att få med sig ett exemplar hem idag. Det är alltid roligt när de avslöjar vilken årets smak är och inte minst när man äntligen får smaka på den! Det brukar bli en flaska varje år, det finns ju så många sorter att arbeta sig igenom idag. Jag tycker personligen att många smaksatta glögger antar en aningen parfymerad ton vilket får mig att föredra vinglögg eller romglögg. Så blev även fallet med årets glögg; den smakar varm saft..visserligen god saft med fördelen att det snurrar lite och man blir lite extra varm i magen och hjärtat..Jag hade dock önskat lite mer sting från ingefäran och tycker inte heller att den lever upp till de 94 kronor som den nu kostar. Det kommer dock inte hindra mig från att njuta i mig den här flaskan och jag ser givetvis fram emot nästa årsglögg redan nu. Vad tycker du om årets glögg 2012?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar