söndag 20 januari 2013

Gott Nytt 2013

Gott Nytt 2013!! Det bästa med att året går mot sitt slut är att man kan börja se fram emot det nya. För mig känns det som en fantastisk cykel där nystarten och förväntningarna inför det kommande årets oskrivna blad nästintill andas magi. I år ska jag leva lite mer och lite bättre - våga ta steget och leva det liv som jag vill leva! Så med känguru på årets sista meny kan väl 2013 inte fyllas med annat än hopp!!

Kvällen gick i kalasets tecken med champagne natten lång, festliga partyhattar, god mat i överflöd och bäst av allt det fantastiska sällskapet! Första flaskan skumpa sabrerades med ett gediget svärd. Detta utfördes ordentligt med glassplitter i halva rummet och champagne sprutandes över väggar, bord och soffa.
När man har fest så är det viktigt att gästerna är sysselsatta och underhålls. Därför hade jag förberett en aktivitet där alla fick pärla sitt eget drinkunderlägg. Samtliga tog sig an uppdraget med svår inlevelse och resultatet blev fantastiskt!

En av nyårs-stjärnorna bland champangeflaskorna var nyheten Tsarine Champagne. Vi kunde inte motstå den skruvade vintageflaskan på systemets hyllor inför festen. Den strålade elegans och historia. Smaken var kanske inte påfallande elegant, men helt klart godkänt som budget champagne. Taittinger och Bollinger tillhör dock fortfarande mina favoriter.

Skål och god fortsättning!! Må även detta år bjuda på massor av goda smakupplevelser och andra ingredienser som höjer livskvaliteten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar