måndag 6 augusti 2012

Äta Ute

Mat smakar mycket bättre utomhus! Ändå finns det någon inbillad uppfattning om att det är så mycket besvärligare att ta med maten ut. Det är så jag ser det iallafall, annars hade vi väl gjort det oftare. Varje gång jag promenerar längs med strandpromenaden ser jag massvis med utländska familjer som dukar upp stora bufféer på filtar, grillar som ryker, barn som springer omkring och vuxna som umgås. Det ser så mysigt och trivsamt ut!!

Igår kväll plockade vi ihop maten, drycken, hundarna, oss själva och klotgrillen och begav oss upp på Skansberget för att äta middag. Där på toppen mellan två skansar som målats om till flugsvampar av någon kreativ förmåga grillade vi i kvällssolen med utsikt över staden och hamnen. Det var supermysigt! Till förrätt blev det tomatbruschetta; till huvudrätt grillad karré med färsk potatissallad som finaste Sofia tillagat med bravur, och som avrundning på måltiden serverades det blåbärspaj av egenplockade blåbär och hemmagjord vaniljkräm. Med glada magar satt vi där och jäste tillsammans i söndagskvällens sista solstrålar. Så hädanefter ska jag försöka masa mig ut ur hemmaborgen oftare med picknickkorgen i hand!


 Mats och Sofia grillar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar