onsdag 18 april 2012

Hallå i holken!

För några helger sedan var det husbygge-projekt som stod på schemat och två riktigt granna hus blev det. Vi slirade in på bauhaus fem minuter innan stängning på fredags kvällen till personalens stora glädje och fick packat bilen full med itu sågade brädor. Några timmar tidigare hade vi varit förbi pappa för att låna en sticksåg, smidigt tänkte jag. När jag kom ut så var hela bilen full med maskiner! Såg, hammare och spik tänkte jag räckte, men tydligen så behöver man ett helt maskineri för att bygga två små holkar; cirkelsåg, kompressor, spikpistol, borr etc.

Jag gjorde min ritning och Christofer gjorde sin, resultaten blev mycket olika men grymt fina båda två. Min ambition var att klä in hela fronten med olika näver- och barkbitar jag hittade i skogen, men när limmet vägrade torka så tappade jag tålamodet, så tapetseringen får bli nästa år, den penslades bara in i lervatten.

En fågel viskade i mitt öra och berättade att det råder svår bostadsbrist i Dragsmark, så vi får hoppas att inte priserna går i taket nu med så långa bostadsköer. Det ska bli spännande att se om och vem det är som flyttar in. I den färdiga holken vi satte upp sist tycks någon varit och inrett med mossa och dylikt redan.

Tycker man att det är roligt med fåglar så kan man nu följa vad som händer inne i Bohusläningens holk med webb-kamera på Kvitter http://bohuslaningen.se/bostad/kvitter .




Frank ville lite olycksbådande också vara med och köra cirkelsåg. Han såg kanske sin chans om att få hoten om kapade ben att gå i uppfyllelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar