måndag 23 april 2012

Jag är så mysig...

Dagen bjöd på en mindre shoppingrunda och jag blev inte så lite nöjd med mig själv när jag kommer hem och sorterar innehållet i mina påsar; fröer, en gul pärontomatplanta och en flaska Dogajolo som jag hade beställt och som nu fanns att hämta på systembolaget. Vin och växter - hur mysigt kan man inte ha det?! Dagens frölass, som snabbt såddes efter hemkomsten, var bl.a. kanelbasilika, jätte vallmo, solros och röd luktärt. Vinet Dogajolo kommer ifrån Toscana och är ett ungt vin med ett moget vins elegans och fyllighet. Det ska bli väldigt spännande att få smaka på det, jag tror bestämt att det får bli snart! Jag måste erkänna att det var den snygga etiketten som fångade min uppmärksamhet och jag hoppas såklart att vinet lever upp till den. Finns som beställningsvara och kostar 99 kr. Jag återkommer med omdömet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar