onsdag 26 oktober 2011

Göteborgs choklad och delikatess festival 2011

I helgen var Göteborgs choklad och delikatess festival och vi var självklart där. Hela stadsmuseét invaderades av ätbara frestelser. Lakrits, ostar, bröd, olivoljor, vinägrar, glass, tårttävling och choklad som små ätbara konstverk. Min ambition var att gå på föreläsningar och provningar för att bredda sina kunskaper och smaklökar, men folkmassan på plats fick mitt tålamod att tryta aningens så bestämde mig tidigt att nöja mig med att gå runt bland alla fina montrar och inspireras av allt gott där. Alla festivalsugna människor som knödde för att insupa alla läckerheter borde betyda att helgen var en succé och att choklad och goda smakupplevelser är populärare än någonsin. Med mig hem fick jag bland annat en medelhavsvinäger, jordgubbavinäger, ölprovning + ölquiz, forbondekorv och ljuvliga chokladpraliner från Flickorna Kanold.





Chokladfontän man kunde dubbeldoppa                      Flickorna Kanold
marshmallows i

 Tårta i bokform

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar