onsdag 30 november 2011

Första advent

Nu tänder vi första ljuset och kryper upp i soffan för lite adventsmys. Fördelen med att bli vuxen är att man får tända ljuset själv utan att ta strid om vems tur det är, för att sen genom rått sabotage blåsa ut det för brorsan så att man själv får tända det igen. Jag har alltid trott att advent betyder "väntan", men så är det tydligen inte. Advent betyder ankomst, och hänvisar då till Herrens ankomst, med det vill jag få sagt att jag föredrar väntan. De här veckorna innan jul är bland de bästa på hela året, så de får inte gå för fort, jag väntar och myser mer än gärna. Årets adventsljusstake blev ett hop-plock av diverse material: ekollon, torkat apelsinskal, kanselstång, lite glitter, vitmossa vilket troligtvis är det enda klassiska inslaget och några levande växter (olika suckulenter och hjärtan på tråd). Jag älskar krukan jag köpte förra året och tycker att hela kompositionen blev jättefin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar