torsdag 5 januari 2012

Gott Nytt År 2011

Gott nytt år önskar jag er alla! Jag hoppas att 2012 kommer att bjuda på välbehövlig balans och nya smakupplevelser. Vi firade nyår på hemmaplan då vi har en liten valp och inte visste hur han skulle reagera på alla fyrverkerier. En vän kom och firade med oss och vi hade en galet kul kväll i riktigt fin stämning. God mat och dryck lyckades vi också åstadkomma. Vi hade köpt en fin flaska med Bollinger och beslutade att öppna denna tidigt på kvällen innan smaklökarna bedövats av all annan dryck och mat, något jag lärt mig av mina föräldrar. Det var riktigt, riktigt gott! Till tolvslaget fick det bli en billigare variant och just i den stunden så fungerade det ypperligt. På menyn serverades det:

Välkomstsnacks:
havskräftsvårrulle

Förrätt:
pilgrimscarpaccio med mangosalsa

Varmrätt:
anka á l´orange

Dessert:
champagnesorbet



2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Sanna heter jag och jobbar ihop med din Cristoffer.

    Han visade mig din sida idag och sitter nu hemma och myser över alla dessa underbara rätter du lagat..

    Sidan är välkomnande och otroligt fina bilder. ( som ni också tagit själva berättade han). Jätte duktigt!

    Så tack för att du delar med dig av dina konster i köket!

    Fortsätt med samma goda anda detta nya året 2012..
    Mvh sanna

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna!

    Tack för all positiv respons, det om något är inspirerande! Det är väldigt roligt med bloggandet och har utmanat mig att testa mycket nya rätter, men även återupplivat gamla. Jag har förstått att Christofer springer runt på jobbet och plågar er med nya uppdateringar. Roligt att ni kikade in och hoppas att ni får ett riktigt fint år. Jag tycker det känns som att det kommer att bli en höjdare!

    MVH Maria

    SvaraRadera